• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
دو شنبه 24 آذر 1399
کد مطلب : 118760
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/BBvEN
+
-

در حاشیه سیاست/ نعمت احمدی مجرم شناخته شد

احمد مومنی‌راد، سخنگوی هیأت‌منصفه جرایم سیاسی و مطبوعاتی، از محکومیت نعمت احمدی، وکیل دادگستری خبر داد. 
به گزارش ایلنا، رأی شعبه۹ دادگاه کیفری یک استان تهران ابلاغ و نعمت احمدی به اتهام نشر اکاذیب به 6‌ماه حبس محکوم شد که البته این محکومیت به پرداخت 5میلیون تومان جزای نقدی بدل از حبس، تبدیل شده است. 
دومین پرونده جرم سیاسی ۲۷مهر۱۳۹۹ در شعبه۹ دادگاه کیفری یک استان تهران با حضور هیأت قضایی به ریاست قاضی محمدی‌کشکولی و با حضور هیأت‌منصفه جرایم مطبوعاتی و سیاسی برگزار شده بود.
 در نخستین دادگاه سیاسی، علیرضا زاکانی، نماینده مجلس به‌عنوان متهم سیاسی حضور داشت که مجرم شناخته نشد. در سومین دادگاه جرم سیاسی هم که در دوم آذر99 برگزار شد، حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور به‌اتهام نشر اکاذیب مجرم شناخته شد و هیأت‌منصفه او را مستحق تخفیف دانست.

دستگیری یک‌ شبکه اخلال در نظام ارزی
عوامل اصلی شبکه گسترده کلاهبرداری و اخلال در نظام ارزی که فعالیت غیرمجاز اقتصادی داشتند، در استان یزد شناسایی و دستگیر شدند. به‌گزارش ایسنا، این شبکه با استفاده از شرکت‌های پوششی در خارج از کشور و صدور پیش‌فاکتورهای صوری، از بانک مرکزی بالغ بر 150میلیون یورو سوءاستفاده کرده و با فروش آن در بازار آزاد، اقدام به تحصیل مال نامشروع و قاچاق ارز کرده است. 
براساس اعترافات و اسناد و مدارک پرونده، متهمان اقدام به تبانی و پرداخت رشوه، استفاده از کارت‌های بازرگانی و حساب‌های بانکی اجاره‌ای، پولشویی، تخلفات گمرکی، فرار مالیاتی و جعل اسناد حمل کالا کرده و از این طریق 
بیش از 10هزار میلیارد ریال از حقوق بیت‌المال را تضییع کرده‌اند.  گردش حساب‌های بانکی متعلق به شبکه مذکور بیش از 300هزار میلیارد ریال بوده است.

  طرح 4بندی ایران روی میز است
علی‌اصغر خاجی، دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی تأیید کرد که جمهوری اسلامی ایران از ابتدای تجاوز به یمن تأکید دارد که راه‌حل بحران یمن سیاسی است و به همین دلیل یک طرح متعادل متشکل از ۴بند برای آن ارائه داده است. 
به گزارش ایسنا، علی‌اصغر خاجی در گفت‌وگو با شبکه المسیره گفت: برخی از کشورهای منطقه معتقد بودند که می‌توانند بدون اعطای امتیاز سیاسی به سایر جریان‌های یمنی، با زور و توان نظامی ظرف 3 یا 4‌ماه شرایط در یمن را یکسره کنند. وی افزود: اکنون متجاوزان علیه یمن با وجود گذشت 6سال از حمله نظامی به اهداف خود نرسیده‌اند، بلکه مردم یمن توانستند در صحنه مبارزه یک توان بازدارندگی و معادله قدرت به‌نفع خود ایجاد کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید